Generációváltás az egészségiparban – csak okosan!

Mi a jó stratégia ha egy 30 éves, 100 százalékban magyar kezében lévő, 110 országba exportáló céget rendszeresen bombáznak felvásárlási ajánlatokkal? – erről beszél a Portfolionak adott interjújában Dévai Endre, az orvosi műszerfejlesztéssel foglalkozó Innomed Medical Zrt. főtulajdonosa.

„Az Innomed alapítói mind medicorosok voltak, még a társaság megszűnése előtt távoztunk a cégtől, engem kirúgtak és az egész fejlesztői csoportom velem tartott” – idézi fel az Innomed Medical születését az interjúban Dévai Endre. „Jelenleg 23 tulajdonosa van a társaságnak, gyakorlatilag ugyanaz a fejlesztőmérnök csapat, akikkel közösen alapítottuk a céget.”  Ez azt is jelenti, hogy mára „már kiöregedőben van a gárda”. Azonban a generációváltás „nem olyan ügy, amit az egyik napról a másikra meg lehet valósítani, időben fel kell készülni”.

Szerencséjükre az Innomed külföldön is jól ismert brand, így többször voltak már kiszemelt célpontok. A külföldi felvásárlási ajánlatokra soha nem mondanak nemet: leülnek, tárgyalnak, információt gyűjtenek, akár a saját cégük beárazásához is. „Abból tanulok, hogy ilyenkor az ajánlattevőket hagyom mindig beszélni – mondja az interjúban Dévai Endre. Ennek során tanultam meg azt, hogy a cég értékét ronthatja, ha a tulajdonos és a menedzsment egy és ugyanaz a kör. Ezért hét évvel ezelőtt elindultunk egy tudatos úton, melynek nyomán létrejött egy független menedzsment. Két év után lett vezérigazgató az akkor kiválasztott cégvezető és ő viszi az operatív ügyeket.”

A generációváltás folyamatát ugyan még nem látják tisztán, de az irányt már tudják: „A régi motorosok öregszenek, a fiatalok érdeklődnek a részvények iránt. Erre kell egy konstrukciót kitalálnunk.”

További részletek a Portfolio oldalán!