Az egészségügyi ellátó intézmények vezetői számára jól ismert, hogy a betegek kórházakat érintő kedvező megítélése és az alkalmazottak elkötelezettségének növekedése szorosan összefonódik, azonban csak kevés intézmény gyűjti és analizálja az említett paraméterek adatait azért, hogy megértse a két tényező közötti kapcsolatot.
Számszerűsített megítélés és elkötelezettség
A Press Ganey adatgyűjtéséből származó korábbi elemzések feltárták, hogy azok a kórházak, amelyeket kedvezőbben ítélnek meg a betegeik, jobb pénzügyi eredményeket mutatnak fel, és kedvezőbb mutatókat érnek el a biztonság, a technikai minőség, a kórházban tartózkodási idő vonatkozásaiban is. Azt is kimutatták, hogy az alkalmazottak jelentősebb mértékű elkötelezettsége szintén jobb eredményeket produkál a megnevezett területek mindegyikén.
A betegek általi megítélésben és az alkalmazotti elkötelezettségben – bekövetkező javulás kedvezőbb értéket eredményez a betegelégedettségben, a kulcsfontosságú HCAHPS (Hospital Consumer Assessment of Healthcare Providers and Systems) értékét illetően (lásd a táblázatot).
Százalékos változás a nővérek kommunikációjában – a betegek megítélése alapján | ˃1% | 3,0 | 4,5 | 6,0 |
–1% – 1% | 0,0 | 0,0 | 1,0 | |
˂–1% | –2,0 | –2,0 | –1,0 | |
˂ –1% | –1% – 1% | ˃1% | ||
Százalékos változás az alkalmazottak elkötelezettségében |
(1. táblázat: A HCAHPS-érték változása a betegek megítélése és a munkavállalói elégedettség függvényében, a Press Ganey 2017-es értékeléséből származó adatok alapján.)
A táblázat a HCAHPS értékeinek változásait (plusz/mínusz irányban) mutatja be, amely a betegek egészségügyi intézménnyel szembeni általános megítélésében jelentkező változásokat jellemzik.
A táblázatban függőlegesen annak megítélése látható, ahogyan a betegek értékelik kommunikációjukat a nővérekkel. Vízszintesen pedig az alkalmazottak egészségügyi ellátó intézmény felé történő elkötelezettségének mértéke került feltüntetésre. Ha például az egészségügyi intézményben több mint 1%-os növekedés tapasztalható mindkét tényezőben, akkor a HCAHPS értékben, a jobb felső sarokban látható, 6,0 pontos növekedés várható. Ha csak egy területen tapasztalható lényeges javulás, a másik területen stagnálás vagy romlás mérhető, akkor a teljesítménynövekedés kisebb mértékű, nem tapasztalható vagy éppen romlik a teljesítmény.
Plusz 1 HCAHPS-pont, plusz 0,2% profit
A betegek elégedettsége és az alkalmazottak elkötelezettsége számos teljesítményparamétert befolyásol, a jelen vizsgálat arra fókuszált, hogy ennek a két tényezőnek a változása miként hat az egészségügyi ellátó intézmény pénzügyi teljesítményére.
A számszerűsített eredmény a következő: a HCAHPS skálán bekövetkező minden 5-pontos növekedés 1% nettó profitnövekedést eredményez. Azaz, minden 1-pontos növekedés a HCAHPS-skálán 0,2%-os nettó profitnövekedéssel jár – derült ki 3408 kórház adatainak lineráris regresszióval történő elemzéséből.
(Forrás: hbr.org)