Zoom-kisokos

„Oltáskampány – Te hogy csinálnád?” hackathon

 

1. Csatlakozás

2. Kamera és mikrofon

  • A közös térbe való első belépéskor minden belépő kamerája és mikrofonja automatikusan ki van kapcsolva.
  • A résztvevők az esemény során bármikor bekapcsolhatják a kamerát és a mikrofont, a bal alsó sarokban található áthúzott kamera illetve mikrofon ikonra kattintva.
  • Kérjük a résztvevőket, hogy amennyiben felszólalnak vagy beszélnek, kapcsolják be a kamerájukat.
  • Ezzel együtt kérünk mindenkit, figyeljen arra, hogy a közös térben a mikrofon csak indokolt esetben legyen bekapcsolva.

3. Név megváltoztatása

  • Kérünk minden résztvevőt, hogy a teljes neve alatt vegyen részt az eseményen.
  • A mentorok figyelmébe: Kérünk titeket, hogy a nevetek mellett tüntessétek fel a témakört is, amelyben a csapatok a segítségeteket kérhetik. 
  • Belépés után a név a következőképp változtatható:
    • Kattints a „Participants” gombra az eszköztáron
    • A jobb oldalon megjelenő listában, a neved mellett kattints a „more” gombra (a „more” gomb akkor jelenik meg, ha a kurzort a nevedre irányítod)
    • Így megjelenik a „rename” opció. Kattints rá, majd írd be a vezeték- és keresztneved.
    • Az „Ok” gomb megnyomásával fejezd be a műveletet

4. Képernyő megosztása

  • Az esemény alatt minden résztvevő jogosult a képernyő megosztására.
  • A képernyő megosztása előtt bizonyosodj meg arról, hogy a megosztani kívánt ablak nyitva van már az asztalon.
  • Képernyő megosztása a Zoom eszköztár közepén található, zöld „Share Screen” gomb megnyomásával lehetséges.
  • A felugró ablakban válaszd ki azt az ablakot, amelyet meg szeretnél osztani és kattints rá.
  • Ezután kattints a felugrott ablak jobb alsó sarkában található „Share” gombra, ezzel elindul a megosztás.
  • A megosztás a képernyő felső részében megjelenő, piros „Stop Share” gomb megnyomásával fejezhető be

5. A „Breakout room” használata

  • Az eseményen a csapatok külön “Breakout-room”-okban tudnak majd együtt dolgozni.
  • A csapatok beosztásánál minden csapat kap egy számot, amely megegyezik az adott csapatnak szánt “breakout room” számával.
  • A résztvevők és a mentorok akárhányszor beléphetnek a kiválasztott “breakout room”-ba, illetve bármikor kiléphetnek belőlük.
  • Belépés a “breakout room”-ba
    • A Zoom eszköztáron kattints a “Breakout Rooms” gombra
    • A felugró ablakban válaszd ki a kijelölt szobát, és kattints az ahhoz tartozó “Join” gombra
    • A “Yes” megnyomásával erősítsd meg a csatlakozási szándékod
  • Kilépés a “breakout room”-ból
    • Kattints a jobb alsó sarokban található, kék “Leave Room” gombra
    • A felugró lehetőségek közül válaszd a “Leave Breakout Room” opciót
    • Ezzel visszakerülsz a közös térbe 

6. Konzultáció a mentorokkal

  • A mentorok a megadott időszakokban állnak a csapatok rendelkezésére.
  • Ezekben az időszakokban a mentorok csatlakoznak a Zoom közös teréhez a fent megadott linken.
  • Ha egy csapatnak szüksége van egy mentor segítségére:
    • A csapat egyik tagja a fent leírtak szerint visszalép a közös térbe
    • A Zoom eszköztáron a “Chat gomb” megnyomásával megnyitja az üzenőfalat
    • Megadja a mentor nevét és a saját csapata számát (Pl. “Joó Tamás – 2. csapat)
    • Ezután a csapattag a fent leírtak szerint visszaléphet a csapata számára kijelölt “breakout room”-ba
  • Ha a kért mentor elérhető, a fent leírtak szerint csatlakozik a csapat “breakout room”-jába.
  • Amikor a konzultáció véget ér, a mentor visszalép a közös térbe, és ellenőrzi az üzenőfalat, érkezett-e újabb megkeresés.
  • Ha igen, akkor ennek megfelelően belép a jelzett “room”-ba. 
  • Amennyien több megkeresés is érkezett ugyanahhoz a mentorhoz, időrendi sorrendben lép be egymás után a jelzett “room”-okba. 

 

7. Segítség

  • A szervezőcsapat az esemény ideje alatt a résztvevők rendelkezésére áll a felmerülő kérdések megválaszolására. 
  • A kérdéseket a közös térhez tartozó üzenőfalon (“Chat” gomb a Zoom eszköztáron) lehet feltenni